Uzyskaj dokładne informacje o tym, co robią użytkownicy na komputerach służbowych. Będziesz miał rozeznanie o wykorzystywanych aplikacjach, internecie, wydrukach, podłączanych USB lub obciążeniu sprzętu.

Kompleksowy monitoring komputerów

Kompleksowy monitoring komputerów

Slider

Monitoring w firmie oraz w trybie home office

MagikMONITOR stosowany jest w celu monitorowania pracowników lokalnie w organizacji, ale również poza siecią organizacji, np. w trybie home office. Monitoring działa identyczynie niezależnie od środowiska, można ograniczać korzystanie z pendrive, blokować aplikacje oraz strony www itp. w sieci lokalnej lub poza nią.


Monitoring pracowników, programów i Internetu

Moduł MagikMONITOR za pomocą monitoring komputerów dostarczy informacje o rzeczywistym wykorzystaniu programów i Internetu w firmie. Przy pomocy precyzyjnego monitoringu aplikacji, z jakich korzystają użytkownicy będziesz w stanie znacznie obniżyć koszty związane z zakupem nowych licencji. Z łatwością sprawdzisz ilu użytkowników aktywnie korzysta np. z programu CAD w wybranym przez Ciebie przedziale czasowym albo ilu użytkowników spędza czas w Internecie przeglądając strony niekoniecznie związane z pracą. Monitorowane są wszystkie popularne przeglądarki takie jak Internet Explorer, Microsoft Edge, Mozilla FireFox i Google Chrome.


Oś czasu pracy

Dokładny, co do detalu raport przedstawiający chronologicznie aktywność użytkowników zarówno w wykorzystywanych programach jak i spędzonym czasie w Internecie. Będziesz miał precyzyjny wgląd w obraz dnia pracy użytkowników od momentu zalogowania się do systemu do wyłączenia komputera.


Profile wydajności pracy

Profil wydajności użytkownika reprezentuje stosunek czasu spędzonego na zabawie do czasu poświęconego na wykonywaniu obowiązków służbowych. Raport zestawia obok siebie dane z monitoringu aplikacji oraz stron internetowych dając wskaźnik służący do oceny wydajności pracy przy komputerze. Ocenę zaniżają aktywności takie jak granie gier, czas spędzony czatowaniem oraz stronach typu youtube czy portale społecznościowe. Precyzję danych gwarantuje fakt, że to Ty decydujesz o tym, które programy lub strony będą klasyfikowane jako związane z pracą lub zabawą.


Wydruki pod kontrolą

Bez względu na to czy masz drukarki sieciowe czy lokalne moduł MagikMONITOR zapewni Ci kompletny przegląd drukowanych dokumentów w całej organizacji. Z jego pomocą dokładnie określisz poziom kosztów związanych z wydrukami, a następnie będziesz mógł go zredukować dla poszczególnych drukarek. Być może odkryjesz także, że większość drukowanych dokumentów w firmie to prywatne pliki pracowników. MagikMONITOR dostarczy Ci dokładnych informacji kto drukował, z jakiej drukarki, kiedy do tego doszło, nazwę drukowanego dokumentu, ilość stron i ewentualnych kopii, w jakim kolorze i jakości został wydrukowany plik.


Monitoring nośników usb

Będziesz dokładnie wiedział, którzy użytkownicy przynoszą z domu pendrive’y zapełnione przenośnymi aplikacjami, zdjęciami z wakacji czy muzyką. W przypadku wycieku poufnych danych natychmiast namierzysz, kto i kiedy wyniósł firmowe pliki. Możesz także zapobiec kradzieży firmowych danych na prywatnych pendrive’ach, blokując dostęp USB dla zdefiniowanej przez Ciebie grupie użytkowników. Ewentualnie stwórz listę autoryzowanych według numerów seryjnych pendrive’ów, które będą dopuszczone do użytku.


Monitoring katalogów

Monitoring plików pomoże Ci znacząco poprawić zabezpieczenia w dziedzinie bezpieczeństwa oraz kontroli zawartości dysków zawierających ważne pliki firmowe oraz dane osobowe. Monitoring z pozycji komputera pracownika zapewni dokładny wgląd w to, kto i kiedy pracował z plikami, na przykład wprowadzał zmiany w dokumentach MS Office lub pracował z wrażliwymi danymi. Administrator może włączyć monitoring wybranych ścieżek (włącznie z podkatalogami), mogą to być katalogi lokalne lub sieciowe oraz specjalne katalogi Dropboxa, Onedrive, itp.


Monitoring ruchu na kartach sieciowych

Jeżeli masz problem z tym, że pracownicy używają serwisów generujących pokaźną ilość danych i tym samym zapychają łącze, w analizie może pomóc monitoring ruchu na kartach sieciowych komputerów. Monitorowana jest ilość pobranych (download) oraz wysłanych (upload) danych. Można wygenerować raporty z różną szczegółowością: po godzinach, dniach i miesiącach.


Blokowanie dostępu i notyfikacje

Moduł MagikMONITOR pomoże Ci zablokować wybrane czynności użytkowników takie jak korzystanie z określonych aplikacji i serwerów www. Możesz również utworzyć białą listę pendrajwów i włączyć blokowanie reszty. Jeśli chcesz mieć pod kontrolą obciążenie procesora i pamięci czy ilość wolnego miejsca na dyskach, ustaw automatyczne powiadomienia mailowe, definiując wcześniej wartości progowe. Jeśli zostaną one przekroczone masz pewność, że zostaniesz o tym powiadomiony automatycznie mailem.


Monitoring urządzeń mobilnych

Za pomocą klienta mobilnego MagikINFO możesz monitować działania na urządzeniach z systemem Android. Zbierane są informacje na temat uruchamianych aplikacji, jak długo były aktywnie wykorzystywane oraz czasie uruchomienia i wyłączenia. Można ustawić czas, w którym agent jest aktywny, więc na przykład wyłączyć zbieranie danych po godzinie szesnastej oraz w weekend.


WWW portal MagikINFO

Raporty z monitoringu możesz przeglądać bezpośrednio z aplikacji jak również przez internetowy portal. W obu miejscach masz do dyspozycji mnóstwo tabelarycznych danych i grafów. Możesz definiować różne poziomy uprawnień dostępu do wyników, na przykład dyrektor oddziału będzie kontrolował wyniki tylko swoich podwładnych, a właściciel firmy wszystkich pracowników. Masz do dyspozycji także opcję tzw. „ pozytywnego monitoringu“, gdzie sami użytkownicy mogą ocenić jakość swojej pracy poprzez wgląd do własnych wyników monitoringu.


Zaawansowana możliwość konfiguracji

MagikMONITOR pozwala stworzyć profile z różnymi ustawieniami dla poszczególnych grup użytkowników. Możesz na przykład kontrolować stacjonarne komputery przez nieograniczony czas, natomiast notebooki tylko w godzinach pracy. Wybranym użytkownikom możesz zablokować możliwość korzystania z portali społecznościowych a innym blokować inny zestaw stron lub zezwolić na wszystko. W związku z regulacjami RODO możesz wykluczyć wybrane programy z monitoringu. System oferuje równie automatyczne kasowanie utrzymując określoną przez Ciebie retencję danych.

Monitoring Aplikacji_Przegląd
Monitoring WWW_Przegląd
Oś Czasu Pracy
Raporty Menadżerskie_Rozrywka oraz gry_Wycinkowy 3D
Portal Webowy_Wydruki
Portal Webowy_Dashboard